אי ירוק בים-רטריט לנשמה בכרתים היפה

מאת מיכל שהם שביב פוטותרפיסטית, מטפלת רגשית,יועצת, מורה, מדריכה ומנחת קבוצות.

רטריט ראשון של קולאז׳ הנשמה למשתתפות ישראליות התקיים החודש בכרתים בהנחיינו המשותפת דויד בנימין, מיכל שהם שביב.

לרטריט קדם תהליך תכנון של כמה חודשים בהם נפגשנו,חשבנו על כול הפרטים,תיכננו מהלכים, יצרנו קלפי קולאז׳ נשמה אישיים וערכנו היוועצות בקלפים שלנו סביב כול מיני סוגיות ושאלות שהיו לנו בדרך.

חיברנו ויצרנו אינטגרציות מעולמות התוכן השונים מהם אנו באים: תרפיה באמנות,אנתרופוסופיה,דמיון מודרך, מנדלות,שאמאניזם, התפיסה היונגיאנית, גשטאלט ופוטותרפיה.

השקענו הרבה מחשבה איך ליצור חוויה שלמה למשתתפות ברטריט ,שלם שהוא מעבר לסכום חלקיו והחלטנו להתמקד בארכיטיפ של ״רוח המקום״ (genius loci) המשתתפות חוו במשך שבוע עבודה פנימית וקבוצתית עמוקה, תהליכים של קולאז׳ הנשמה, יצירת קלפי קולאז׳ נשמה בסדרות השונות וברוח המקום, שילבנו כלים נוספים כמו ציור,עבודה בחימר,הדפס ג׳לי פלייט ,פוטותרפיה,טקסים ויצירת מנדלות בטבע.

מעגלי ההיכרות והזיקה בינינו לבין המקום הלכו והתרחבו ובהדרגה כללו גם נסיעות קצרות לאגם הנסתר,למנזר ״אגוזי המלך״ מהמאה ה13 ולעיירה הקסומה רתימנו.

כך הלכה והתהוותה לה קהילה קטנה של עשר ״אחיות לנשמה״, בסיום הרטריט התקשנו להפרד, אנו בהוקרת תודה ובתחושת זכות גדולה על הובלת הרטריט הראשון אשר בעקבותיו יבואו בוודאי רטריטים נוספים בכרתים.

רטריט איננו תחליף לערך שקולאז׳ הנשמה יכול להביא לחיים שלנו ביצירת קלפים חדשים, בהשתתפות בסדנאות ובקורסים שונים בלייב או בזום ובהימצאות בדיאלוג ער ונוכח עם המדריכים בקלפים שיצרנו על בסיס יומיומי. רטריט מאפשר לנו למלא את המצברים הפנימיים באנרגיות של יצירה, חיזוק הקשר עם החוכמה הפנימית העמוקה שבתוכנו בלי הגבלת זמן ובלי הסחות דעת של חיי היום יום.

קלפים שיצרנו בזמן הרטריט תמיד ישארו חרוטים בזיכרוננו כחוויות יחודיות ״בזמן הנכון במקום הנכון״ ובכול פעם שקלפים אלו ישלפו מתוך החפיסה בקלף יומי או בקריאה בקלפים הם יציפו מחדש אתהזיכרונות של אותו שבוע קסום שבו התמסרנו כליל לתהליך, לעבודת הנשמה ולחסד שהקיף את כולנו במקום המיוחד הזה.